Streets of Rage France

R.I.P Bombergames

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R.I.P Bombergames

Message  axbattler le Lun 7 Jan - 13:26

Mes bien chers frères, mes bien chères soeurs, nous sommes ici réunis pour rendre un dernier hommage à Bomberlink et son équipe bombergames, pour tout le travail qu'ils ont accomplis pour rendre concret ce rêve de voir la franchise sor continuer à vivre par le biais de ce formidable streets of rage remake ainsi que son sormaker, se substituant à sega et ce de manière exceptionnelle et talentueuse. Sad


Eh oui bomberlink fermera le site de sorr community d'ici février, pour les explications: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Certain membres de ce forum en on ouvert un autre qui reprend quelques rubriques de l'ancien, on verra ce que ça donne à l'avenir. voici l'adresse: [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]



Dernière édition par axbattler le Mar 22 Jan - 13:26, édité 1 fois
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Re: R.I.P Bombergames

Message  pat13 le Lun 7 Jan - 20:17

C'est vraiment dommage que l'aventure Bombergames s'arrête ici, ils ont fait vraiment du très très beau boulot jusqu'à présent.

On continuera à jouer à Street of rage remake , (qui est vraiment le summum du beat them all ),pendant encore très longtemps, puisqu'il ne faut pas compter de toutes façons sur SEGA pour mettre à jour la licence.

Au passage je viens de voir que sur ce lien est disponible la version [Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien] de Street of rage remake. Je me demande bien à quoi elle correspond, il est dit qu'elle supprime quelques bugs. Je ne sais pas qui est à l'origine de cette mise à jour.
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Re: R.I.P Bombergames

Message  NEB' le Lun 7 Jan - 22:43

Quelle honte...quelle déception. On va essayer de regrouper un max de monde ici en internationalisant un peu le forum et en mettant des sous-titres anglais. Merci de faire passer l'info ax'!

Par contre je ne suis pas du tout au courant de cette mise à jour. Je vais tester ça.

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Re: R.I.P Bombergames

Message  axbattler le Mar 8 Jan - 13:41

De ce que je sais pour l'avoir installée, la mise à jour rend certains ennemis un peu plus facile à battre (abadede est beaucoup moins chiant par exemple) et le combo de Elle est plus rapide. Il doit y avoir d'autres trucs aussi...
Voici petite liste de ce que j'ai pu traduire des impressions et des observations des joueurs sur bombergames.net (je n'ai pas tout testé):
-la vie de l'ennemi Cody peut être augmentée à plus de 2 barres (sor maker)/pareil pour "trucker"
-Commencer un round avec une "police intro" ne remet plus le score à zéro (sor maker)/
-Si le cheat code vies infinies est activé et que lors de la question posée par Mr.X(sor1) le p1 choisi "no" et le p2 "yes" (ou inversement) le combat entre les joueurs qui suit n'est plus infini/
-blaze utilise le kunai comme un couteau (style sor2/3)
-skate a une blitz attack avec le kunai (c'est la même qu'avec un couteau).
-big ben crache plus souvent du feu.
-Mr.X, les Raven, abadede et les ninjo sont plus faciles à tuer. En gros la difficulté des boss a diminuée mais celle des petits ennemis a augmentée (surtout en mania)
-en mania les ennemis qui ont une anti-air l'effectue plus souvent.
-les karatékas de sor1 qui ont un comportement aggressif et qui retombent sur leur jambes après avoir reçu un coup qui normalement fait tomber l'ennemis peuvent dorénavant tomber dans le vide suite à un coup puissant. (jusqu'à maintenant ils se réceptionnaient sur le rebord du trou/ vide).
-garcia style sor3 attaque plus souvent avec son coup de coude sauté.
-certaines blitz attack qui étaient "invincibles" ne le sont plus (grand upper, tiger palm ...) apparemment il y a eut des modifications dans les priorités données à certaines frame des blitz attack, seule la première est invincible.
-un bug présent dans le pont de sor1 quand on appelle la police a disparu.
- un layer mis en -250 ne cache plus les barres de vies (sor maker).
-il est possible de jeter un boss dans un trou pour activer une fin de stage (sor maker).
-Elle attaque et se déplace un peu plus vite.
-sur la difficulté générale du jeu les avis divergent d'un intervenant à l'autre donc chacun se fera sa propre opinion.
-pour quitter le jeu tout en sauvegardant il faut faire F12 et non plus Alt+X.
-les ennemis restent moins longtemps en dehors de l'écran.
- en mode 1 joueur, il y a 2 bongo en guise de boss du pont sor1 au lieu de 1 à l'origine.
- les 2 versions de shiva peuvent jeter les bongo sor3 sans être écrasés.
-le blitz 3 étoiles de max est plus efficace.
-le blitz de max avec un tuyau peut être contré par une attaque anti-air.
_yamato utilise sa charge plus souvent.
-le combo des garcia sor1 est plus lent et peut être interrompu/ évité après son deuxième coup de poing.
-tous les ennemis qui peuvent sauter suivant l'axe Z (emma, zamza, etc) peuvent bêtement tomber dans les trous. (exemple: si tout le bas du niveau est formé par du vide)
-les ennemis comme donovan, storm et garcia sor1 sont beaucoup plus redoutables armés de tuyau/ battes...

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Re: R.I.P Bombergames

Message  NEB' le Sam 12 Jan - 16:18

Les membres de ce forum m'impressionnent ! Quel travail; merci d'avoir pris le temps de relever et traduire, je vais update le topic de download de SORRv5 pour rajouter cette nouvelle version. Je mettrais en spoiler la liste des ajouts que tu viens de nous partager.


Dernière édition par Neb' le Mer 15 Mai - 10:16, édité 1 fois

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Re: R.I.P Bombergames

Message  axbattler le Mar 22 Jan - 13:18

Me r'vlà avec le change log complet de la version 5.0a de sorr. J'espère que vous avez révisé votre anglais les gars! What a Face
(j'avais commencé à traduire mais mon niveau n'est pas excessivement élevé, que c'est loin le lycée...)


1. Changed command Alt+X to F12, as it was easy to press this combination by mistake using a keyboard.
2. Bug fix : Yamato temple has no music in the battle mode.
3. Bug fix : Graphic option positioning when vsync is enabled.
4. Game-breaker fix : Sor1 Stage 4, call police when the area is covered by holes makes the enemies dance Michael Jackson permanently.
5. The flames generated by police special cant enter walls or holes now.
6. Improved Max 3 stars move, now it's easier to connect the first combo with the throw move.
7. Sor2 Stage 1, Improved police car intro : strange jumps like Max or some secret characters.
8. Game-breaker fix: Camera freeze using Sor3 type camera combined with certain characters (Blaze + Shiva) in Yamato temple, construction site or stages with auto-camera movement.
9. Some chars can do specials with Kunais and metal bars now.
10. Z priority of sniper cursor fixed.
11. You cant walk anymore on the manholes that Donovan leaves (Sor2 stage1).
12. If you are banned from the store all the cheats are disabled.
13. Some graphic glitch calling Super specials (Alternate police) when camera is moving.
14. Game-breaker fix : Sor1 Stage 8, use the cheat of unlimited lives on the Mr.X fight : Player vs Player makes the battle infinite.
15. Game-breaker fix : Sor1 Stage 8, unable to walk if you hold a player with roll and run option disabled on the right timing (just before they break the door).
16. Added sound to rolling barrels in the construction site.
17. Bug fix : Corrupted Blaze sprites, if you steal stuff from the store and she follows you in the game.
18. Difficulty modes tweaked :
- Easy, Normal, Hard toned down, especially the difficulty in the last stages.
- Less speed on X,Y axis for all the difficulty levels (very hard and mania not included).
19. Seeker less annoying.
20. Bike & Jetski tweaked
- Some enemies removed
- Less damage from obstacles
- Some enemy lifebars reduced
- More damage from character attacks (punch)
21. Game-breaker fix : If you get an alternate route and the camera movement generates a new enemy wave the character will get stuck permanently.
22. Bug fix : Time wont reset on remake death type.
23. Bug-fix : Character can lose the position of a platform on the top of the train (wind floor issue).
24. Bug-fix : Interrupt boomerang intro (Antonio) with a police call causes a stage jump.
25. Cosmetic bug : Helicopter chain explosions will wait until characters neutral stance.
26. Exploit : Vaulting system had a bug on the 2nd vault causing 1 second of invecible character frames.
27. Exploit : Rudra F+A had no life decrease on "only time meter" (sor2 gameplay).
28. Elle character tweak : Increased damage and speed of main combo, grab, and a few other tweaks.
29. Exploit : Shiva sor2 can do infinite combo with pause delay in sor3 mode.
30. Invincible F+A for Sor3 characters added.
31. Sormaker Bug-fix : mod list with more than 5 elements had issues when changing to the next page depending on the position of the cursor.
32. Cosmetic bug : Police helicopter had Z priority glitches in some stage layers.
33. Game-breaker fix : You can cancel a Roo police call by calling it with 2player at the same time, freezing the game.
34. Adam character tweak : Increased speed of uppercut move (easier to hit enemies and avoid combo-breakers from bosses).
35. Bug-fix : Camera waits if the character reaches the top limit of a stage after a camera lock in sor3 type camera mode.
36. Cosmetic bug : Z priority of some enemies on intros.
37. Sormaker cosmetic bug : Layers can be displayed over the OSD if the Z priority is set to -250.
38. Some standing enemy fixes when waiting for a character to arrive.
39. AI tweak : Enemies will spend less time off screen.
40. AI tweak : Souther will care less to avoid characters.
41. Gameplay tweak : F+A now has priority over frontal attacks from enemies.
42. Gameplay tweak : Weapon specials and FF+B now have priority over frontal enemy attacks until the attack hit is not performed.
43. Gameplay tweak : Now you can perform F+A while you are being hit.
44. Cosmetic bug : Behaviour of Jack fixed when no characters on screen.
45. Cosmetic bug : in battle mode if the timer runs out and you are grabbing the other character, the game will wait until stance animation.
46. Bug-fix : You can hit Vehelits before he is even displayed by using Super specials (Rudra, Elle, etc).
47. AI tweak : Abadede performs his defensive special less frequently.
48. Gameplay tweak : Control input improved regarding running in the opposite direction you are facing.
49. Cosmetic bug : If you press right on sor3 style jump while the character is jumping in the door entrance (Sor2 stage1-1) it can cause a wrong entrance.
50. Bug-fix : Knife, Kunai and Bottle have no damage using Elle.
51. Jet exploit : He will stand out of the screen permanently if you face the right side on a certain point of the screen giving us a chance to fight without him.
52. Cosmetic bug : Portrait glitch by selecting and deselecting the same character for both players on the select screen without sor1/2 switch unlocked.
53. Exploit : Steal things free of charge by using Alt+X.
54. Game-breaker fix : Staying on the edge of the Sor1 elevator when the stage is cleared can render the character unable to walk to the next point.
55. The stage with trap rooms now has only 2 possible different combinations. (Previously there were 6. It is now easier to find the required items.)
56. Exploit : You can enter bonus the room several times and earn more money than on other routes.
57. Shiva character tweak : he can throw fat guys now.
58. Players can do a recovery fall from an Ash or MrX throw.
59. CPU friend fixes :
- Now it will not select another character, palette or version when it dies and continues.
- Now will follow you without being on the top areas of a screen.
- Now will not skip player attacks if damage between players is off.
- Now will not pick up the police car item on the Prologue stage.
- Fixes on rooftop stage.
60. AI tweak : Enemies are more agressive on difficult settings.
61. AI tweak : Better movement and behaviour when enemies are surrounded by walls.
62. Walls and bomb control panel now give you points.
63. Cosmetic bug-fix: You can't move to the next stage if you are using a machine gun with the infinite ammo cheat enabled.
64. Now enemies can fall into holes by jumping back (invisible walls removed, except event mission 5).
65. Bug-fix : A glitch can happen when a player grabs the other player and while vaulting you do special attack.
66. Difficulty : Continues increased to 3.
67. Cosmetic bug : Portraits on battle mode results screen are not displayed correctly if you bought extra players but not extra characters version sor1/2
68. Fixes to text in some English cutscenes.
69. Bug-fix : Some thrown weapons can hit the player even with damage between players turned off.
70. Bug-fix : Some grabs can fail if the enemy was in a hit stance while you try to perform a throw.
71. Now if the gamepad is not found the game will display a text, instead of set by default.
72. Bug-fix : In some conditions the combo can be done without touching the other player with sor2 combo type selected.
73. Sormaker Bug-fix : The character selected by the editor could be wrong if the order of unlocked chars was different from the original.
74. Gamepads : Now buttons from 0 to 25 can be detected, so some pads will work now. Dpad must use standard controls instead of buttons.
75. Control panel can appear as new even if it was broken and you return to the room again. While it is broken the pause button will not work.
76. Bug-fix : after unlocking Events Mode, mission 8 appeared to be already completed.
77. While using Sor1 weapon type, you would drop the knife even if you intended to get an apple.
78. Some items will disapear when calling the police or in other situations, like the police car icon in prologue stage.
79. Characters can have blink animations while holding an enemy if you have just thrown another one.
80. Gameplay tweak : Easier to grab enemies now, increased grab area.
81. Bug-fix : Duplicated weapons if you throw them at a certain spot against breakable objects.
82. Sormaker Bug-fix : If a boss falls in a hole Stage clear fails.
83. Sormaker cutscene tweak : Now if a portrait is set to 0 the game will not display the frame, the border and sound from a sor3 cutscene.
84. Sormaker Bug-fix : Collision box and behaviour of the crusher improved.
85. Sormaker Bug-fix : Exit feature "Walking to" ignores "next scene" when selected.
86. SoR2 Shiva now performs a taunt when calling the police.
87. Vsync is now automatically disabled if the mode is not supported by the operating system or graphic card setting.
88. Sormaker Bug-fix : Police car intro sets 1p score points to 0.
89. If you set miscellaneous as default or default options using Wiz, the game will get stuck at the reboot screen.
90. Sormaker Bug-fix : Cody and Trucker cant have more than 1 lifebar.
91. Game-breaker fix : Game stuck if you call police when you fall in a hole on your last life of a continue.
92. Sometimes Galsia Sor3 have no shadow jumping from a container.
93. Hours of play score can reach now 999.
94. Sormaker crash : Set Add intro then remove the txt file will produce a game crash.
95. Sormaker cosmetic bug-fix : No visual effects on a bike crash on sand, water, ice footsteps.
96. Shiva sor3 voice fix.
97. Bug-fix: A gameover on Yamato temple will bring a corrupt Press start screen.
98. Cosmetic Bug-fix : Happy birthday on Player 2 can happen on a handheld.
99. Sormaker Bug-fix : Now "walking to" can be combined with breakable layer intro.
100. Sormaker Bug-fix : Free camera.
101. Minor bug fixes.
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Re: R.I.P Bombergames

Message  Manio le Jeu 24 Jan - 10:04

Wow, merci pour toutes ces info! Shocked

Et quel dommage pour la fin de Bombergames... Crying or Very sad

On ne les remerciera jamais assez pour nous avoir donné ce fabuleux SoRR!
En tout point 100x mieux que les versions SoR officielles et payantes en DLC sur consoles. cheers
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